Mitt seriösaste inlägg någonsin

Nu på söndag är det val och jag är faktiskt nervös. När jag hör folks olika åsikter, läser på olika bloggar, lyssnar på debatter, utfrågningar m.m. slutar det alltid med att jag inte kan förstå vad det är för fel på människosynen idag?

Att folk är stora egoister, det visste man ju redan. Men är vi verkligen SÅ himla egoistiska att några extra sedlar i plånboken är viktigare än människor? Allt alliansen bara pratar om är skatten och hur bra det är att sänka skatten och att alla ska ut i arbetslivet. Samtidigt som flera ensamstående föräldrar, sjuka människor, även döende människor som saknar arbetsförmåga utförsäkras och får mindre och mindre att försörja sig på. Medan dem som nu redan har det så bra bara får det bättre? Och glöm inte privatisering av sjukvården, som innebär att din vård inte kommer anpassas efter behov, utan din plånbok. Är det rättvist? Är allt detta rättvisa? Är detta vad vår statsminister menar med "en bra välfärd"?

Vad än alla väljer att ha för värderingar så hoppas jag i alla fall att alla tar chansen och faktiskt röstar. Sumpa liksom inte chansen att rösta på det ni står för. Detta jag skrivit om nu är lite av vad jag står för, och på söndag kommer jag gå och rösta med ett gott samvete på en ny regering som står för riktig välfärd och rättvisa!



Tycker också att alla kan ta tiden att trycka in sig på länken och läsa detta:
http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

Kommentarer
Postat av: Anonym

(Y)

2010-09-17 @ 18:10:44
URL: http://papperspase.blogspot.com
Postat av: Anonym

WORD!

2010-09-18 @ 20:04:31
URL: http://luke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0