Oceans



Har precis sett en av dem bästa filmerna jag sett och mina kinder är helt våta av tårar. Vi människor är för det första vidriga djur (vilket iofs inte är en nyhet), jag har nog aldrig skämts så mycket över att vara människa efter att ha sett denna film. Vissa scener berörde mig så mycket så jag nästan bröt ihop. Sedan finns det väl hopp för oss än vilket filmen också visar, jag vill givetvis inte dra alla miljarder människor i världen över en kant. Men det är ändå alltid det negativa som ska ta överhanden.

Bara att se när en försvarslös levande haj ligger på botten med bortskurna fenor får mig att spy av tanken att folk går till restauranger som har hajfenssoppa på sin meny. Ming här i stan är en av dem.

Nåväl. Filmen heter i alla fall Oceans! Tycker alla borde se den. Den tog 6 år att färdigställa och har fantastiskt fina scener, inte bara sorgliga och hemska alltså som jag nästan har fått det att låta som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0